Mimo tego, że prawie każdy marzy obecnie o szczupłej i wysportowanej sylwetce, to pośród wielu obowiązków w ciągu dnia, nie mamy czasu na ćwiczenia. Jest na to  jednak idealne rozwiązanie, są to treningi HIIT. Trening ten jest bardzo popularny, między innymi ze względu na jego wysoką intensywność. Nazwa pochodzi od anglojęzycznego skrótu od słów „High Intensity Interval Training”. Po polsku natomiast oznacza to „Trening Interwałowy o Wysokiej Intensywności”. Polega on na przeplataniu i wykonywaniu na zmianę ćwiczeń o średniej i dużej intensywności. Wszystkie serie ćwiczeń są krótkie, jednak intensywne. Dzięki nim możemy o szybko spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, a porządne efekty uzyskać w osiem tygodni.

Sesja treningu HIIT trwa do trzydziestu minut i może bazować na dowolnym rodzaju ćwiczeń cardio lub siłowych. Zatem każdy na pewno znajdzie coś dla siebie. Możemy wybrać na przykład bieganie, jazdę na rowerze, ćwiczenia na sprzętach, skakanie na skakance, pajacyki, przysiady oraz wiele innych. Wystarczy, że będziemy ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu, a na pewno osiągniemy zadowalające efekty.  Dzięki tym treningom podkręcamy nasz metabolizm do tego stopnia, że proces redukcji tkanki tłuszczowej zachodzi nawet w trakcie snu lub siedzenia. Ważne jest również, że trening HIIT nie wywiera wpływu na redukcję naszej masy mięśniowej. Wzrasta również produkcja hormonu wzrostu, który odpowiedzialny jest za budowę tkanki mięśniowej. Jednocześnie zmniejsza poziom insuliny, lipidów i cukrów we krwi.

zalety treningu HIIT i szczegóły

Trening HIIT nie tylko pozwala nam poprawić swoją kondycję, dzięki czemu będziemy sprawniejsi, szybsi i zwinniejsi, ale również wzmacnia nasze serce i doprowadza do obniżenia tętna spoczynkowego.

Trening HIIT składa się z 3 faz:

  1. Intensywna faza, która może doprowadzić nas do granicy wytrzymałości. Trwa zazwyczaj 30 -60 sekund.
  2. 2. Tempo umiarkowane. Czas jej trwania jest trzy razy dłuższy niż pierwszej fazy i wynosi 1,5 minuty – 3 minut.
  3. Ostatnia faza to intensywny trening, trwa 15- 30 sekund.

Fazy te powtarzamy na okrągło, tak aby nasz trening trwał 20-30 min.

Krótko, szybko, efektywnie – trening HIIT

Dodatkowo powinniśmy wiedzieć, że trening ten nadaje jest idealny dla początkujących, jak i dla tych bardziej zaawansowanych. Do wykonywania ćwiczeń możemy również wykorzystywać obciążenie, ale także ćwiczyć bez niego. Wystarczy odrobina chęci, aby bardzo szybko pozbyć się zbędnego tłuszczu, a także poprawić nasze ogólne samopoczucie. Zaletą jest tez to, że ćwiczenia można modyfikować na wiele różnych sposobów. Natomiast wszystko to po to, by ćwiczyć z przyjemnością jak również osiągać większe efekty.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *